De kathedraal in Matadi. Je ziet ook direkt dat de asfaltwegen al zijn uitgevonden in Bas-Congo en dat het mogelijk is om je met een gewone wagen te verplaatsen. Er waren zelfs kraampjes met toeristische prullen naast de kathedraal. Nooit gezien in Congo.
De genietroepen van het leger tijdens de parade voor de congolese nationale feetdag in matadi. Let vooral op de betonmixer die ze meesleuren en die een groef heeft getrokken in het straat over de volledige lengte van de optocht.
De haven en de heuvels van matadi. Van veraf had het iets weg van zuid-europa. Allesinds een geweldige stad Matadi.
De INGA dam. Naar hun eigen zeggen de grootste ter wereld, moesten alle turbines werken, wat ze natuurlijk niet doen. Zeer groots en impressionant was het wel.
De eerste kerk van Congo die stond nog recht in Boma. Ze was volledig opgetrokken uit ijzer. Een prefap kerkje dat in Belgie gemaakt is en dan verscheept.
De eerste kerk van Congo die stond nog recht in Boma. Ze was volledig opgetrokken uit ijzer. Een prefap kerkje dat in Belgie gemaakt is en dan verscheept.
Waarschijnlijk een van de grootste projecten van het CTB in Congo. Ze zullen er daar hun top ingenieurs voor op hebben afgestuurd.
De speedboot die mij van Boma naar Banana bracht. ( Dank u RVM!!) Het was lekker relaxen op de congo-stroom tussen de Congolese en Angolese jungle.
De speedboot die mij van Boma naar Banana bracht. ( Dank u RVM!!) Het was lekker relaxen op de congo-stroom tussen de Congolese en Angolese jungle.
De oceaan in Muanda. Zowat het meest westelijke punt van Congo dus van hieruit gaat hen enkel oostwaards.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten